2025. gada 23. aprīlis
Vārdadienas:
Jurģis, Juris, Georgs

Dienas lasījums

Līksmo man sirds, ka tevis glābta!
Ps 13:6

Un ļaudis ļoti brīnījās un runāja:
"Viņš visu labi izdara – kurlie spēj
dzirdēt un mēmie runāt."
Mk 7:37

Dievkalpojumi

svētdienās 11.00
ceturtdienās 19.00


Bībeles stunda
svētdienās pēc dievkalpojuma

Kancelejas darba laiks

trešdienās un piektdienās
no 11.00 līdz 13.00,
ceturtdienās no 14.00 līdz 18.30

Draudzes mācītāji

Guntars Dimants
E-pasts: guntars.dimants@gmail.com
Tālr.: +371 29461947
Pieņem ceturtdienās no 14.00 līdz 18.30 draudzes kancelejā.

Tālis Freimanis
E-pasts: talis.f@tvnet.lv
Tālr.: +371 29608801

Kontakti

Adrese: Brīvības iela 119,
Rīga, LV-1001
Tālr. +371 67377236
E-mail: jaunagertrudes@lelb.lv
<< Skatīt kartē

Draudzes priekšnieks
Vilis Kolms
E-mail: vilis@latnet.lv
Tālr. +371 29473213


www.lelb.lv >>



diakonija.lv >>


Maize trūkumā un pārpilnībā. Jņ 6:1-15


scale_1200a 
Šajā Laetare svētdienas Introitā mēs lasām vārdus, kas mūs ved prom no skumjām pretī gavilēm. “Priecājieties par Jeruzalemi un gavilējiet par to, līksmojiet varen par to visi, kas bijāt noskumuši; Es priecājos, kad man teica: iesim Tā Kunga namā! (..) Vēliet Jeruzalemei mieru!” 1

Šie pravietojumi runā par Dieva klātbūtni, par prieku, ko Viņš sniedz tiem, kas izsalkuši un izslāpuši, kas aizvesti svešumā un ilgojas pēc mājām. Šī vēsts nav tikai sendienu teiksmas vai sapņi. Jo lūk, pats Dievs atnāk pie savas tautas, Viņš to sapulcina zālainā pļavā, sniedz maizes papilnam un ienes mieru sirdīs.
Kā lai mēs šodienas pasaulē, kas top satricināta un sašķelta, priecājamies un gavilējam? Kur lai rodam mieru?

No apskaidrošanas brīnuma līdz Kristus mielastam. Mt 17:1-9


Šīs svētdienas latīniskais nosaukums ir Reminiscere jeb Pieminēšana. Nosaukums ir ņemts no Psalma vārdiem: “Piemini, Kungs, savu laipnību, savu žēlastību, kas ir mūžīga.” (Ps 25:6)

Gavēņa laiks ir kā ceļš, kuru ejot, mēs topam aicināti pastiprināti domāt par Dieva žēlastību un ilgoties pēc Viņa klātbūtnes. Par šādu kristīgās dzīves aspektu runā šīs dienas Evaņģēlija lasījums. Mācekļi, redzēdami Kristus godības spožumu, vēlas to paturēt, bet Jēzus tos ved tālāk. No kalna uz Golgātas krustu. No krusta uz augšāmcelšanās rītu. No augšāmcelšanās dienas sastapšanās Emausā, mielasta Galilejas ezera krastā, līdz šodienai – pie galda Svētajā Vakarēdienā.

Pretī dzīvībai. Lk 18:31-43

Šodienas Evaņģēlijs iesākas ar Jēzus vārdiem: “Redzi, mēs dodamies uz Jeruzalemi, un piepildīsies viss, ko pravieši rakstījuši par Cilvēka Dēlu.” Šie vārdi ir vairāk nekā tikai paziņojums par priekšā stāvošo ceļu. Ar tiem Jēzus iezīmē šī ceļojuma pārlaicīgo nozīmi, jo sāk piepildīties Dieva sacītais čūskai Ēdenes dārzā: “Viņš tevi sadragās, bet tu viņam sadzelsi papēdi.” (1Moz 3:15) Turklāt Jēzus labprātīgi dodas šajā ceļā, pretī ciešanām, krustam un augšāmcelšanai. Ar vārdu “Redzi” Jēzus liek pievērst īpašu uzmanību svarīgai detaļai – Viņa ceļš ir jāmēro arī mums. Sekošana Kristum ir mūsu garīgās atdzimšanas un dziedināšanas ceļš. Tas ir ticības ceļš pretī dvēseles pestīšanai.

Azazēla verdzībā. Jņ 11:45-54


Šodienas evaņģēlijs mums liek raudzīties uz vainīgā jeb grēkāža meklēšanas postošo principu. Augstais priesteris Kajafa, politisko baiļu apmāts, paziņoja, ka viena cilvēka – Jēzus – nogalināšana izglābs jūdu tautu. Viņš uzskatīja, ka nevainīga cilvēka nāve ir tā vērta, lai saglabātu politiski trauslo mieru ar Romu. Tomēr Kajafas neprātīgo nodomu Dievs ar sava Dēla nāvi un Augšāmcelšanos pārvērta par visas cilvēces pestīšanas notikumu. Taču vispirms noskaidrosim, kas ir grēkāzis.

Grēkāzis jūdu tautas vēsturē jau izsenis ir bijis visnotaļ savāds tēls. Trešajā Mozus grāmatā1 mēs varam atrast liecību par savādu rituālu, kurā par tautas grēkiem tika upurēti divi āži, – vienu nokāva kā grēka upuri Dievam, bet otru kā izlīgumu par tautas grēkiem padzina tuksnesī Azazēlam. Proti, priesteris uzlika uz šī āža galvas roku un tā simboliski pārcēla uz to visas tautas grēkus un pārkāpumus. Te rodas jautājums, kas ir šis Azazēls? Tas ir ļauns gars jeb dēmons, kas mitinās tuksnesī. Tad nu viņam tika aizsūtīts āzis, kopā ar tam uzkrautajiem tautas grēkiem. Kā ir rakstīts: “Lai norīkots vīrs to aizdzen tuksnesī. Lai āzis nes visas viņu vainas uz tuksnešu zemi, lai āzi aiztrenc tuksnesī!” Citiem vārdiem, tika izraudzīts āzis un norīkots vīrs, kas šo vainām apkrauto nevainīgo dzīvnieku patrieca pie velna.

Negaidītais risinājums bezizejā. Jņ 2:1-11

maxresdefault

Kopš Ziemsvētku laika, ko noslēdza Zvaigznes diena, mēs evaņģēlijā pirmo reizi sastopamies ar pieaugušo Jēzu. Evaņģēlija ievadā Jānis lasītājiem atklāj to, kas Jēzus laikabiedriem vēl bija apslēpts. Viņš sniedz pārpasaulīgu ieskatu, atklāsmi, par šo galdnieku no Nācaretes – Viņš ir Vārds, kurš iesākumā bija pie Dieva un bija Dievs, kas tapa miesa un mājoja pasaulē. Tādejādi visi tālākie notikumi, brīnumi, zīmes, šaubas, konflikti, pateicības un uzvaras gaviles ir jāuzlūko šīs atklāsmes gaismā. Šodienas evaņģēlijs mums sniedz liecību par pirmo zīmi1, ko Jēzus, uzsākdams savu kalpošanu, paveica Galilejas Kānā. Tas, ka pirmā zīme notiek kāzās, nav nejaušība.

Ceļojums Dieva patiesības un dzīvības gaismā. Mt 2:1-12, 19-23


Ir iesācies Jaunais 2025. gads. Gan jau esam domājuši par priekšā stāvošo gājumu un izvēlēm, kas būs jāizdara. Tas attiecas arī uz ticības dzīvi. Ikdienas izaicinājumi un pārbaudījumi aizvien liek uzdot jautājumus: Vai neesmu novirzījies no mērķa? Vai pildu to, ko Dievs no manis sagaida

Šodienas evaņģēlijs par Zvaigznes atspīdēšanu un Svētās ģimenes ceļojumu atgādina par Dieva klātbūtni un vadību arī mūsu dzīvē. Vispirms mēs lasām par austrumu gudrajiem, kas sekodami zvaigznei, top aizvesti pie Dieva Dēla. Šī zvaigzne ir Dieva gaisma, kas vada cilvēku pie patiesības. Kā to redzam no šī notikuma, ceļš uz patiesību nav viegls, bet tas ir Dieva dotais ceļš.

Drosme pateikt “Nē!” tumsai. Jņ 1:6-8, 19-28

Pieļauju, ka pēdējās nedēļās daudzi no mums, atgriežoties mājās no ikdienas gaitām, ilgodamies pēc miera un mājīguma, aizdedzam svecītes Adventa vainagā. Kādu dienu, raugoties uz degošajām Adventa svecēm, es aizdomājos par Ukraiņu ģimenēm, kas šajā laikā ir spiesti pamest silto mājokli un stundām slēpties mājas pagrabā, glābjoties no kārtējās Krievijas apšaudes. Kādā dokumentālās filmas sižetā par ukraiņu ikdienu kara skartā mazpilsētā rādīja ģimeni ar bērniem un sunīti, kas visi cieši saspiedušies sēdēja mājas pagrabā. Vārajā sveču apgaismojumā viens no bērniem zīmēja māju ar puķu dobi tās priekšā un no debesīm krītošas raķetes. Bet vecāku acīs bija redzama neziņa un bailes ne no pagraba mijkrēšļa, bet no tumsas, ko tiem atnesa kaimiņu valsts valdības varaskāre, lepnība un naids.

Ceļojums pretī dzīvībai. Lk 21:25–36


scale_1200_1

Ar pirmo Adventa svētdienu iesākas Baznīcas liturģiskais gads. Tas nav gluži tā, kā dažkārt gadu mijā mēdz sacīt – kas bijis, bijis, šķiram jaunu lapu vaļā.  Drīzāk šī svētdiena liek mums iztēloties situāciju, kad ar savu dzīvi, ar to, kas esam, nostājamies neizbēgamas realitātes priekšā – visa esošā beigās! Pieļauju, ka pēdējā laika politiskie notikumi un aizvien pieaugošie visaptveroša kara draudi daudzu prātos ir iesējuši domu par to, kas mūs sagaida. Cik dramatiski aktuāli ir šodienas lasījumā atrodamie Jēzus vārdi par zīmēm, “kas nāks pār pasauli”. Pravieša Jesajas grāmatā Dievs saka: “Jo ne zvaigznes, ne zvaigznāji debesīs nedos vairs gaismu, saule satumsīs lēktā, un mēness nestaros gaismu. Es sodīšu zemi tās ļaunuma dēļ un ļaundarus dēļ viņu vainas, es likšu nekauņu lepnībai rimt un varmāku augstību pazemošu!”1

Gūstot prieku par cilvēka dzīvi. Mt 22:15-22


“Dodiet cēzaram, kas cēzaram pieder, un Dievam, kas Dievam pieder.” Šie Jēzus vārdi, kas daudziem no mums ir labi zināmi, nav tikai gudra atbilde uz farizeju provokatīvo jautājumu. Tie atklāj dziļu patiesību par mūsu dzīvi. Kā kristieši mēs vienlaikus esam divu valstību pilsoņi. Mēs dzīvojam pasaulē, kur pastāv likumi, valdības, pienākumi un atbildība. Tomēr mēs daudz vairāk piederam Dievam, jo mūsu dzīves vērtība sakņojas Viņā.

Un tomēr, jautājums par došanu vai atdošanu nav nemaz tik pašsaprotams, jo tas neviļus pieskaras taisnīguma tēmai. Gan jau būsim dzirdējuši sašutuma pilnu jautājumu: “Ko valdība man ir devusi?!” Reiz kāds vīrs man sacīja: “Ko Dievs man ir devis? Visu ar savām rokām esmu sastrādājis!” Nav šaubu, saņemt ir daudz patīkamāk nekā atdot, bet tieši došana un dalīšanās ir iemesls tam, ka neesam vieni un atstāti.

Dieva lielākais apsolījums. Mt 22:34-40

Šodienas evaņģēlijā Jēzus atsaucas uz Vecajā Derībā atrodamo Dieva augstāko bausli: “Klausies, Israēl! Mīli Kungu, savu Dievu...!” Virspusēji raugoties, šie vārdi nepārprotami asociējas ar pavēli. Bet vai mīlēt var pēc pavēles?  Mīlestība ir abpusējs process – gribas, apņemšanās un izvēles akts. Patiesi, tā varētu būt liktenīga kļūda pieņemt, ka Dievs gribējis piespiest cilvēku sevi mīlēt. Lai arī baušļi satur imperatīvus (kā gan citādi varētu izteikt brīdinājumu, kas apdraud dzīvību), tajos Dievs atklāj savu būtību – uzticību, neatlaidību, cieņu, līdzcietību un mīlestību. Turklāt ir jāpatur prātā, ka baušļi tika doti tikko no vergu stāvokļa atbrīvotiem cilvēkiem, kas verdzībā bija dzīvojuši paaudzēs.

   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11   

Pieteikties jaunumiem

Vārds: 
E-pasts: 
   Pieteikties

Konts ziedojumiem

LATVIJAS EVAŅĢĒLISKI LUTERISKĀS BAZNĪCAS
RĪGAS JAUNĀ SVĒTĀS ĢERTRŪDES DRAUDZE
Reģ. Nr. 90000302018
A/S Swedbank LV93HABA0551005442468

Mājaslapas administratore Vita Avotiņa
E-mail: vita.avotina2@gmail.com
Tālr. 29117408
© 2019 Jaunagertrudesdraudze.lv
Visas tiesības aizsargātas.
Mājas lapas izstrāde: GlobalPRO »