Gavēņa laikam sākoties
Mt 4:1-11
Tad Gars Jēzu aizveda tuksnesī, ka Tas taptu velna kārdināts. Un, kad Viņš četrdesmit dienas un četrdesmit naktis bija gavējis, tad Tam gribējās ēst. Un kārdinātājs piestājās pie Viņa un sacīja: "Ja Tu esi Dieva Dēls, tad saki, lai šie akmeņi top par maizi." Bet Viņš atbildēja un sacīja: "Stāv rakstīts: cilvēks nedzīvo no maizes vien, bet no ikkatra vārda, kas iziet no Dieva mutes." Tad velns Viņu noveda sev līdzi uz svēto pilsētu, uzcēla Viņu pašā Dieva nama jumta galā un saka: "Ja Tu esi Dieva Dēls, tad nolaidies zemē, jo stāv rakstīts: Viņš Saviem eņģeļiem par Tevi pavēlēs, un tie Tevi nesīs uz rokām, ka Tu Savu kāju pie akmens nepiedauzi." Tad Jēzus tam sacīja: "Atkal stāv rakstīts: Dievu, savu Kungu, tev nebūs kārdināt." Atkal velns To ved sev līdzi uz ļoti augstu kalnu un rāda Viņam visas pasaules valstis un viņu godību, un Viņam saka: "To visu es Tev gribu dot, ja Tu, zemē mezdamies, mani pielūgsi." Tad Jēzus viņam saka: "Atkāpies, sātan! Jo stāv rakstīts: tev būs Dievu, savu Kungu, pielūgt un Viņam vien kalpot." Tad velns Viņu atstāja. Un redzi, eņģeļi pie Viņa piestājās un Viņam kalpoja.
Gavēņa laiku Baznīcā ievada lasījums no evaņģēlija, kas tiek dēvēts par Jēzus kārdināšanas stāstu. Taču būtībā to varētu arī saukt par Jēzus gavēņa stāstu, jo notikums, par kuru evaņģēlists vēstī, norisinās Jēzus četrdesmit dienu gavēņa kulminācijā. Šī stāsta ievads vēstī, ka Gars Jēzu aizveda tuksnesī, lai Viņš taptu velna kārdināts. Tātad, gavēnis pavisam noteikti arvien ir saistīts ar kārdināšanu – ja gavēnis būtu iespējams bez pretošanās, bez iespējas to pārkāpt vai pat pārtraukt, tad tas pat nebūtu uzskatāms par gavēni. Gavēnis prasa cīņu, un arī Jēzus gāja šai cīņā, būdams pakļauts tādiem pat nosacījumiem, kā visi cilvēki.